3-те съпки за Водене на здравословен Живот - RefreshTea
  • Начало
  • Блог
  • 3-те стъпки към водене на здравословен начин на живот

3-те стъпки към водене на здравословен начин на живот

Ако решите да водите здравословен живот трябва да поемете контрол върху собствените си навици и действия. 

Трябва да обърнете внимание над основите неща като ядете, спортувате и сън. 

Изградете план, който можете да поддържате, като интегрирате здравословни навици във всяка част от Вашата рутина. 

Ние от RefreshTEA създадохме 3 важни стъпи за воденето на здравословен начин на живот:

Основни промени за здравословен начин на живот

Има няколко важни неща, които трябва да направите на първо място:

1. Здравословна храна

Идеалната диета на всеки е различна, но ние всички трябва да покриваме едни и същи основни неща.

 Яжте плодове и зеленчуци, пълнозърнести храни, млечни продукти, протеини и здравословни мазнини.

 Говорете с Вашия лекар ако имате здравословен проблем, като може да се наложи да бъдете по-внимателни какво ядете.

  • Яжте поне три пъти на ден, като имате междинни хранения между тях. Обърнете внимание на размера на порцията,в зависимост от типа храни. Ако трябва следете грамажа, за да не изядете повече от необходимото за Вашия организъм. Нездравословно е да се преяжда, дори ако е със здравословни храни.
  • Избягвайте преработена храна и места за бързо хранене. Яжте храни, приготвени от пресни и прости съставки, когато можете.
  • Яжте разнообразни пълнозърнести храни. Яжте фасул, ядки, салати и ферментирали храни като кисело мляко.
  • Забравете витамините и добавките, освен ако лекарят не ги препоръча. Ако ядете разнообразни храни, включително много плодове и зеленчуци, ще получите нужните хранителни вещества.
  • Създайте си навик за хранене, когато сте сити, спрете да се храните. 

Ако винаги имате нужда от храна, то зад това се крие психологическа нужда, провокирана от стрес или нещо друго.

2. Пийте течности, за предпочитане вода

Пийте вода, фрешове, бульони, мляко и други течности през целия ден. Приемайте поне 2 литра или около 8 чаши течност на ден, за да сте сигурни, че сте добре хидратирани.

Яденето на сочни зеленчуци и плодове също ще Ви хидратира.


Опитайте се да избягвате сода и други изкуствено подсладени напитки.

Захарта е вредна за метаболизма, зъбите и имунната ви система.

Добавете към тази част и детокс чай RefreshTea Detox, за да се насладите на всички ползи от хидратацията.

3. Упражнение и физическа активност

Уверете се, че се движите всеки ден. Това ще повиши настроението Ви, енергията и здравето Ви.

Ако сте възрастен, насочете се към около 150 минути умерена аеробна активност или 75 минути енергична аеробна активност седмично. 

Активността, която се брои за енергична, е когато поддържате 70-85% от максималния си пулс за целия период на упражнения. По-добре е да тренирате по-често, отколкото да тренирате само един ден на седмица, така че е добра идея, да имате физическа активност всеки ден.

Не е нужно задължително да влезете във фитнеса, за да тренирате. Можете да правите бързи разходки, да бягате, да плувате или да се присъедините към танцов състав.

Започнете здравословни навици за воденето на здравословен начин на живот

Навиците са 2-рата важна стъпка за воденето на здравословен начин на живот.


1. Гответе у дома

 Готвенето у дома е по-евтино и здравословно от храненето навън, така че се научете да готвите нещата, които обичате и поддържайте добре снабден хладилника си. 

Пазарувайте здравословно. Планирайте храненията си за седмицата и отидете в магазина за хранителни стоки със списък. 

  • Ако времето ви е ограничено през седмицата, опитайте да приготвите много храна наведнъж през почивните дни. Яхнии, салати от зърнени храни и др.
  • Гответе храна, която харесвате.
  • За да гарантирате седмични зеленчуци, поръчайте CSA от местна ферма, ако можете да си го позволите.


2. Създайте активни навици

 Ако имате проблеми с редовното посещение на фитнеса,създайте повече активност в ежедневието си. Занимавайте се с градинарство или друго активно хоби. 

Вземете си куче, за да имате причина за разходки. Може да минете част от пътя до работното си място пеша. Чрез повторение и последователност можете да изградите нов навик за упражнения, който да Ви помогне да водите по-здравословен живот.

  • Ако е удобно и на добро разтояние, отидете на работа с колело
  • Качвайте се по стълбите до апартамента си
  • Създайте навика да се разхождате след вечеря в близкия парк.
  • Опитайте всяко хоби, което ви извежда от дома Ви.

Следете Вашето здраве

Това е една от най-важните стъпки, които хората в България пропускат при воденето на здравословен начин на живот. Ето и как да го направите:

1. Посещавайте редовно Вашия лекар

Потърсете помощта на експерт, който да Ви помогне в подобряване на здравословния Ви живот. Направете си годишен преглед и влизайте всеки път, когато мислите, че нещо не е наред. Лекарите са там, за да Ви обучат, както и да Ви диагностицират, така че посещението при лекар, когато сте здрави, никога не е загуба на време. Всъщност редовният преглед прави много по-вероятно Вашият лекар да забележи потенциално сериозно заболяване или състояние по-рано, което може да им помогне да го лекуват по-ефективно.[25]

  • Уверете се, че имате застраховка, която Ви осигурява покритието, от което се нуждаете. Например, ако е вероятно да заченете дете през следващите няколко години, уверете се, че Вашата застраховка покрива грижите за майчинство и раждане.
  • Посъветвайте се с Вашия лекар как да се грижите правилно за себе си. Вашият лекар може да има мисли за вашата диета и да упражнява това.

2. Внимавайте за признаци и симптоми

 Проверете себе си за болести или състояния, към които може да сте склонни. Ако заболяването протича във Вашето семейство, наблюдавайте го. Ако изпитвате болка или дискомфорт, или ако забележите, че кожата или която и да е друга част на тялото се променя по начин, който не може да се отдаде на обикновено стареене, потърсете лекар.[26]

  • Незначителните симптоми, които продължават повече от седмица, като кашлица, също трябва да предизвикат посещение при здравен специалист.
  • Ако не сте сигурни за симптом, обадете се в лекарския кабинет и помолете да говорите с медицинска сестра или практикуваща медицинска сестра. Много малки проблеми могат да бъдат диагностицирани по телефона.
  • Незабавно се обадете на 911, ако имате спешен случай. Спешните случаи включват затруднено дишане, болка в гърдите, лоша коремна болка, кървене, травма на главата или загуба на съзнание. # Говорете с консултант по психично здраве. 

Ако планирате воденето на здравословен начин на живот, се доверете на RefreshTea Detox

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван.

0
    0
    Количка
    Количката е празнаКъм сайта
      Calculate Shipping